De ce se supraincalzeste motorul masinii?

De ce se supraincalzeste motorul masinii?

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2022-06-10 Vizualizari: 313 Comentarii: 0

-

Fiindca in ultimul articol am aflat ce este de facut in momentul in care motorul se supraincalzeste, astazi vrem sa intelegem de ce se intampla acest lucru si cum putem sa evitam sa ajungem intr-o astfel de situatie, critica.

Nivelul lichidului de racire (nivel antigel) scazut

Atunci cand nivelul lichidului de racire este scazut, in cele mai multe situatii are drept consecinta supraincalzirea motorului. Se poate ca nivelul lichidului de racire sa fie scazut datorita unei scurgeri. In cazul in care doar o singura data ati depistat aceasta problema, ar fi indicat sa aerisiti sistemul de racire dupa reumplere, iar astfel sunt sanse sa remediati problema.

Vas de expansiune defect

Supraincalzirea motorului poate sa fie cauzata printre altele chiar si de un vas de expansiune infundat. In cazul in care aceasta componenta este defecta, se poate ajunge la impingerea lichidului de racire si la patrunderea aerului in sistemul de racire. De precizat este si faptul ca, acesta dispune de o supapa de presiune, iar rolul ei este acela de a se asigura ca sistemul de racire pastreaza o presiune ridicata in interiorul sau, de aproximativ 1-1.5 bari.

Termostat defect

In cele mai multe cazuri, termostatul este amplasat in interiorul furtunului de racire care se gaseste in spatele motorului. Acesta trebuie sa se deschida la temperatura de 90 de grade Celsius, atunci cand motorul dobandeste temperatura ideala. De precizat este faptul ca sunt destul de dese situatiile in care termostatul cedeaza, asa ca este recomandata verificarea periodica a acestuia.

Pompa de apa defecta

Pompa de apa a masinii are rolul de a pompa lichidul de racire, pentru ca trebuie pastrat un flux pentru ca piesele sa se raceasca, si pentru ca motorul sa nu se supraincalzeasca. In cazul mai multor modele de masini, pompa de apa este actionata de catre cureaua de distributie a masinii. In cazul in care pompa de apa a masinii este defecta, este lesne de inteles ca una dintre problemele pe care le va cauza, va fi supraincalzirea motorului.

Radiatorul infundat

In conditiile in care radiatorul masinii dumneavoastra este infundat, atunci trebuie sa stiti ca lichidul de racire nu va circula in mod corespunzator prin motorul masinii. Aceasta problema insa, nu este foarte des intalnita, asa ca ar fi indicat sa verificati in prima faza toate celelalte parti, iar abia la sfarsit sa aruncati o privire si asupra radiatorului.

Ventilator de racire

Ventilatorul de racire al radiatorului este necesar sa isi faca treaba cat mai bine si sa raceasca antigelul care circula prin interiorul radiatorului. In cazul in care constatati faptul ca temperatura lichidului de racire creste la viteze mai mici sau cand stati cu masina la relanti, atunci sunt sanse mari ca ventilatorul de racire al radiatorului sa nu functioneze la capacitate maxima, sau sa nu functioneze deloc, si sa fie nevoie de inlocuirea sa.

Garnitura de chiulasa defecta

In momentul in care garnitura de chiulasa s-a defectat, problema poate fi mult mai serioasa decat puteti crede initial. Aceasta este capabila sa impinga aer in sistemul de racire, ceea ce poate provoca blocarea aerului in sistemul de racire, iar din acest motiv agentul de racire se poate supraincalzi. Totodata, defectarea acesteia poate provoca si un amestec intre uleiul de motor si lichidul de racire, iar din acest motiv sunt sanse mari sa se creeze un flux restrictionat.

Iti propunem sa urmaresti si varianta video aici: