De ce este important sa mergi la service primavara ?

De ce este important sa mergi la service primavara ?

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2022-03-29 Vizualizari: 980 Comentarii: 0

-

Poate ca dupa pornirea greoaie din aceasta iarna si investitia in anvelopele noi, te gandesti ca masina ta nu mai necesita atentie. Poate ca tocmai ce ai schimbat bateria la masina si ai facut revizia si te gandesti ca totul trebuie sa fie ok. Exista totusi cateva lucruri pe care expertii in automobile le recomanda la inceputul fiecarui sezon de primavara, precum:

Aerul conditionat

Atunci cand pornesti aerul conditionat dupa un sezon rece, pare ca te racoresti. In schimb s-ar putea sa te imbolnavesti. De ce? Pentru ca in sezonul de iarna cele mai multe persoane nu au folosit deloc compresorul de clima. Mai ales cele care nu au in dotarea autoturismului clima (acea dotare care iti seteaza cu exactitate temperatura din masina). In toata aceasta perioada bacteriile si-au facut adapost in sistemul de ventilatie. S-ar putea sa observi asta printr-un miros ciudat atunci cand pornesti pentru prima data aerul conditionat. Acel miros seamana de cele mai multe ori cu mirosul de igrasie. Iti recomandam o igienizare a sistemului de clima si a intregii instalatii din habitaclu. 

Anvelopele

Chiar daca una dintre investiile prioritizate de catre tine pe sezonul de iarna a fost achizitia de noi anvelope de iarna, nu poti circula in siguranta cu acest tip de anvelope si vara. Asta in cazul in care nu ai optat pentru anvelope all-season (anvelope mixte). Roata este singura componenta a unui autovechicul care are contact direct cu solul, de aceea este un element foarte important de siguranta.

Anul de fabricatie, adancimea profilului si indicii de viteze, aderenta si consum de combustibil sunt doar cateva dintre aspectele la care ar trebui sa te gandesti atunci cand te pregatesti pentru schimbul de anvelope. Inainte de pret, in joc este siguranta ta. Verifica mereu presiunea in anvelope mai ales atunci cand pleci la drum lung si umfla-le conform normelor producatorului, din cand in cand ar fi bine sa verifici daca exista o uzura neuniforma a acestora, in acest caz s-ar putea sa ai probleme la sistemul de directie. 

Bujiile

Acea functionare zgomotoasa a motorului, pornirea greoaie la rece, consumul de carburant in exces sau mirosul de benzina nearsa s-ar putea sa fie exact cauza pentru care ar trebui sa-ti schimbi bujiile. In acelasi timp, iti recomadam sa nu astepti prea mult fara sa le schimbi, pentru ca atunci cand vei incarca s-ar putea sa se rupa datorita calaminei acumulate intr-un numar mare de km parcursi. Iti recomadam schimbarea bujiilor conform manualului de reparatii. 

Franele

Doar pentru ca ai pedala de frana si poti sa opresti masina atunci cand calci pe pedala, nu inseamna ca masina ta franeaza eficient. Eficienta la franare poate fi verificata cu ajutorul standului de frana disponibil in service-urile autorizate RAR. Acest echipament iti spune daca esti in siguranta atunci cand doresti sa opresti in cel mai scurt timp masina. Chiar daca pare un lucru simplu se situeaza la egalitate cu starea anvelopelor tale. Este bine daca masina ta are un demaraj puternic, dar cel mai important este sa poti sa o opresti in cel mai scurt timp posibil. Iti recomandam sa ceri pararea expertilor in legatura cu starea discurilor (gradul de uzura minim acceptat de producator), starea placutelor si a conducetelor de frana.

Lichidul de frana

Sa nu uitam de lichidul de frana , acel borcanas de sub capota in care zac doar cateva sute de ml de lichid. Lucru pe care poti sa-l faci si tu este sa verifici daca acest lichid este la nivel si daca si-a schimbat culoare spre maroniu. Datorita temperaturilor foarte ridicate pe timp de vara acest lichid se amesteca cu apa, apa provenita din condensul care se produce datorita fierberii lichidului la temeperaturi inalte. Lichid in timp isi pierde proprietatile fizico-chimice, iar pe timp de iarna, acea apa se poate transforma in gheata.

In ambele cazuri este nevoie sa inlocuiesti lichidul, deoarece iti scade eficienta la franare. Simptomele sunt, ori pedala de frana este foarte rigida, ori se duce la fund atunci cand calci frana de parca ai calcat pe o minge de tenis.  Inlocuirea lichidului nu te costa o avere si nici nu dureaza mult, dar necesita echipamente profesionale, mai ales pentru modelele mai noi de masini.

Iti sugeram sa urmaresti si varianta video aici: