Conditii generale de acceptare a pieselor la schimb
1. Informatii generale
2. Casete de directie
3. Pompe servodirectie
4. Compresoare clima (AC)
5. Planetare
6. Alternatoare si electromotoare
7. Coloane directie
8. Injectoare
9. Ambreiaje
10. Pompe injectie
11. Centrale ABS
12. Turbosuflante
INFORMATII GENERALE
Toate piesele care sunt acceptate ca piesa la schimb au o valoare facturata ca o pozitie separata pe factura - "VALOARE PIESA VECHE". De la data facturarii, termenul de predare a piesei la schimb este de 15 zile si piesa veche trebuie sa indeplineasca conditiile de schimb ale producatorilor prezentate pe site. Daca piesa la schimb este acceptata, veti primi o factura de retur pe valoarea piesei la schimb si contravaloarea acesteia in termen de la 15 pana la 30 de zile..
Produsele la care este necesara piesa veche la schimb beneficiaza de 12 luni garantie. Pentru produsele la care este necesara piesa la schimb (piesa veche), trebuie sa indeplineasca cumulativ si obligatoriu urmatoarele conditii:
- 1. Sa aveti piesa veche in momentul achizitionarii piesei noi, pentru a putea fi comparate sau sa faceti dvs. comparatia inainte de montaj.
- 2. Piesa veche trebuie sa fie identica cu piesa noua, fara urme de lovituri, fara parti lipsa, curatata cu solventi si un jet usor de apa.
- 3. Piesa veche nu trebuie sa fie murdara, rupta, indoita, corodata, ruginita sau cu componente lipsa.
- 4. Se accepta numai piesele vechi de provenienta OE sau OEM si al caror cod este vizibil (stantat sau etichetat) si sunt echivalente cu codul producatorului comandat.
- 5. Piesa veche trebuie returnata in ambalajul original al piesei noi cumparate.
- 6. Acceptarea trimiterii piesei vechi catre furnizor se va face doar dupa ce un reprezentant AutoKarma va verifica daca sunt respectate conditiile de primire, iar clientul va primi un aviz de receptie
- 7. Dupa acceptarea de catre furnizor a piesei vechi, clientul va primi factura de retur.
- 8. Daca nu sunt respectate conditiile de primire, valoarea de pe site a piesei cumparate va creste cu aproximativ 25% pana la 200%, in functie de cerintele producatorului.
- 9. Valoarea piesei vechi o veti afla de la procesatorul care va prelua comanda dvs.
- 10. Piesa veche trebuie returnata in cel mult 15 zile calendaristice de la data facturarii.
La acest tip de produse veti gasi pe site specificatia "NECESAR PIESA LA SCHIMB OE/OEM" sau acest lucru vi se va aduce la cunostinta de catre procesatorul comenzii dvs.
In general produsele cu piesa la schimb sunt urmatoarele: planetare, electromotoare, alternatoare, casete directie, pompe servodirectie, etriere frana, etc.
Produsele la care se cere piesa la schimb sunt reconditionate in conditii de calitate si garantie maxime de catre producatori cu renume cum ar fi Bosch, Spidan, TRW, Valeo, Hella, Elstock, Delphi, Lucas, Waeco, Behr, etc.
Ne rezervam dreptul de a nu accepta piesa la schimb, din motivele prezentate mai jos sau altele mai rar intalnite, care tin de posibilitatea de reconditionare a piesei vechi, conform normelor date de producatori.
Timpul de raspuns pentru acceptarea piesei vechi poate fi de pana la 30 de zile, in functie de producator.
CASETE DE DIRECTIE
In procesul de reconditionare, cremaliera nu este inlocuita, motiv pentru care cremalierele deteriorate vor afecta celelalte piese (simeringuri etc.), iar casetele de directie reconditionate vor avea tendinta sa se deterioreze prematur. Simeringurile utilizate la reconditionare sunt cele originale, folosite si la fabricarea casetelor, insa cremalierele slefuite care au pierdut din diametrul original nu vor asigura o etanseitate completa cu simeringurile originale. Din aceste cauze cremaliera este cel mai sensibil subansamblu al casetei de directie. Bieletele de directie si capetele de bara trebuie sa fie la caseta veche daca asa se livreaza caseta noua.
Cele mai des intalnite defectiuni ale casetelor de directie pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Cremaliera erodata sau corodata
2. Cremaliera indoita
3. Conducte deteriorate sau lipsa
4. Puncte de fixare deteriorate
5. Arbore deteriorat sau rupt
6. Pinion arbore lipsa
7. Dinti arbore deteriorati
8. Carcase rupte sau indoite
9. Filete deteriorate
10. Bielete de directie deteriorate
POMPE SERVODIRECTIE
Prizele/conexiunile trebuiesc protejate cu elementele de protectie din plastic primite in cutia piesei noi cumparate. Piesa veche trebuie curatata corespunzator fara folosirea apei in acest proces.
Cele mai des intalnite defectiuni ale pompelor de servodirectie pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Fulia lovita sau indoita
Fulia nu trebuie sa fie lovita sau indoita.
2. Fuliile nu sunt pe ax sau sunt deteriorate
Fuliile presate trebuie sa fie pe ax, iar fuliile de plastic nu trebuie sa fie crapate sau rupte.
3. Tubul de intrare este deteriorat
4a. Placa spate de presiune este deteriorata (VAG)
Verificati ca placa de inchidere a pompei sa nu fie strapunsa; aceasta este o problema comuna la grupul VAG.
4b. Placa spate de presiune este deteriorata (Opel/Renault)
Verificati sa nu fie deteriorate pompele de aluminiu cu arc de siguranta; aceasta este o problema des intalnita la Opel/Renault.
5. Rezervoarele nu sunt originale
6. Rezervoarele sunt fisurate sau rupte
Probleme comune la aplicatiile A4/Passat, T4 Transporter, PSA Reservoir, Mercedes Metal Reservoir, BMW E46 LUK, Volvo 900 Reservoir, Fiesta 3, Renault Master, Opel Movano, Volvo S70/80/90:
1. Deteriorari ale corpului
Verificati daca exista toate punctele de montare, iar pe tot corpul sa nu existe fisuri, deformari sau alte deteriorari.
2. Tevile sunt deteriorate
Verificati ca tevile sa nu fie rupte sau indoite.
3. Punctele de montare sunt rupte
Este o defectiune foarte des intalnita la toate variantele de pompe Mercedes cu rezervor de metal.
4. Tevile montate
Tevile trebuie sa fie montate pe pompa veche daca asa se livreaza pompa noua.
5. Ax rupt
Verificati ca axul pompei sa nu poata iesi sau sa fie tras afara din pompa; problema comuna la BMW si VW.
6. Ax iesit sau blocat
Verificati ca axul pompei sa nu poata iesi din pompa. De asemenea, axul pompei trebuie sa se invarta si implicit fulia sa se roteasca, deci pompa sa nu fie blocata.
COMPRESOARE CLIMA (AC)
Compresoarele returnate la schimb trebuie sa corespunda aceleasi aplicatii si aceluiasi tip ca unitatea originala. Unitatile deteriorate mecanic sunt atat de degradate incat nu se mai pot reconditiona, astfel nu vor fi acceptate. Verificarea unitatilor returnate se va efectua vizual.
Cele mai des intalnite defectiuni ale compresoarelor de clima pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Urechea de prindere este rupta
Urechea de prindere nu trebuie sa fie rupta sau deteriorata.
2. Capacul posterior lipseste
Compresorul trebuie sa fie complet cu capacul posterior.
3. Tubul de intrare este deteriorat
Compresorul trebuie sa se roteasca la stanga si dreapta, adica sa pompeze.
4. Compresorul este demontat
5. Compresorul este lovit sau deteriorat
6. Compresorului ii lipsesc componente
7. Mufele sunt desigilate
8. Compresorul este ruginit (oxidat)
PLANETARE
Pentru a trimite planetarele vechi la reconditionare, acestea trebuie sa fie intr-o conditie buna si sa contina ambele articulatii. De asemenea, exista planetare care sunt complet ruginite, iar daca acestea sunt curatate prin sablare nu va ramane destul material pentru a fi reconditionate.
Cele mai des intalnite defectiuni ale planetarelor pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Arborele de conectare este indoit
Aceste planetare au fost implicate intr-un accident, iar arborele s-a indoit prin contactul cu bratul de suspensie.
2. Arborele de conectare este ruginit sau rupt
3. Pinionul articulatiei din partea rotii este rupt
Compresorul trebuie sa se roteasca la stanga si dreapta, adica sa pompeze.
4. Planetara este incompleta
Planetara este compusa din "piese de schimb" sau lipsesc articulatii.
ALTERNATOARE SI ELECTROMOTOARE
Unitatile vechi returnate trebuie sa fie coduri echivalente cu codul nou comandat. Ansambluri de echipamente de marci diferite, care pot fi montate in acelasi mod pe vehicul si care sunt interschimbabile pot fi de asemenea returnate. Carcasele care sunt din punct de vedere mecanic deteriorate sau se prezinta intr-o conditie din care nu mai pot fi reconditionate (lovite, incomplete, ruginite, etc.), vor fi respinse.
Cele mai des intalnite defectiuni ale alternatoarelor pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Carcasa rupta sau fisurata
2. Suportii de prindere rupti
3. Alternatorul este dezasamblat sau incomplet cu piese lipsa
4. Pozitia carcasei este incorecta
5. Alternatorul este ruginit
Cele mai des intalnite defectiuni ale electromotoarelor pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Electromotorul este dezasamblat sau incomplet
2. Carcasa este rupta sau indoita
3. Carcasa spate lipsa
4. Suportii de prindere sunt rupti
5. Semne de coroziune avansata
6. Semne de coroziune avansata pe pinion
COLOANE DIRECTIE
Cele mai des intalnite defectiuni ale coloanelor de directie pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Cablu senzor unghi directie taiat
2. Suport montare avariat sau indoit
3. Capac ECU rupt sau slabit
4. Blocurile de conectare sunt rupte
5. Maner de ajustare pe inaltime rupt
INJECTOARE
Cele mai des intalnite defectiuni ale injectoarelor pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Izolatia cablurilor este deteriorata
2. Valvele sunt lovite
3. Carcasa este deteriorata
4. Injectorul este indoit
5. Injectorul este ruginit
6. Injectorul este incomplet sau dezasamblat
AMBREIAJE
Cele mai des intalnite defectiuni ale ambreiajelor pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Ambreiajul este dezasamblat
2. Ambreiajul are urme de incingere
3. Ambreiajul este corodat
POMPE INJECTIE
Cele mai des intalnite defectiuni ale pompelor de injectie pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Axul este lovit
Punctul de montare este indoit, filetele suruburilor sunt deformate, etc.
2. Carcasa are defecte
Defecte pe suprafata de etansare, la filetul suruburilor, la flansa, etc.
3. Carcasa este ruginita
Semnele de rugina pot sa fie pe fata carcasei sau in interior.
4. Pompa este incompleta sau dezasamblata
Pompa de injectie trebuie sa fie completa cu toate elementele.
CENTRALE ABS
Cele mai des intalnite defectiuni ale centralelor ABS pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb:
1. Suruburi lipsa, desprinse sau defecte
2. Conectorul este deteriorat
3. Modulul ABS este deteriorat
4. Solenoizii modulului sunt rupti sau deteriorati
TURBOSUFLANTE
Cele mai des intalnite defectiuni ale turbosuflantelor pentru care NU sunt acceptate ca piesa la schimb: