Ghid pentru vizita la service auto

Ghid pentru vizita la service auto

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2020-12-17 Vizualizari: 4192 Comentarii: 0

  

Avand in vedere ca este recomandat sa fie dusa o masina folosita constant cel putin o data sau de doua ori pe an la service, daca stiti ce sa urmariti si cum sa procedati inainte si in timpul vizitei, puteti economisii multi bani si scapa de inca si mai multe experiente neplacute. Ce trebuie sa tinem minte:

 

Service-ul trebuie sa aiba autorizatie RAR (Registrul Auto Roman)

Autorizatia RAR nu arata doar ca service-ul auto functioneaza legal, dar este si necesara pentru garantia multor produse. Astfel, pentru ca o piesa sa fie primita in garantie multi furnizori necesita dovada montarii piesei intr-un service autorizat RAR, copii dupa factura, deviz si bonul fiscal.

 

Cereti un deviz estimativ al interventiei 

Astfel, sunt mai putine sanse ca pe parcursul interventiei sa mai apara una, doua sau chiar trei probleme, iar in cazul in care apar totusi sa puteti lua o decizie informata daca doriti rezolvarea pe moment a problemelor. De asemenea, puteti astfel sa comparati costul estimativ al interventiei si cu pretul altor service-uri. Una dintre metodele de a minimiza riscul de a suporta reparatii inutile este sa va informati care ar putea sa fie motivele pentru care masina dumneavoastra necesita o interventie si sa comparati ce ati aflat cu ce vi se spune.

 

Cereti piesele inlocuite si ambalajul pieselor noi

Desi recomandam sa alegeti un service in care puteti urmari interventia, in unele cazuri acest lucru nu este posibil. Consumabilele sunt la cel mai mare risc de a nu fi de fapt.. consumate. Astfel, dumneavoastra puteti veni cu un ulei de calitate superioara achizitionat in prealabil, insa uleiul masinii sa fie schimbat cu unul inferior. In aceasta categorie intra si filtrele care pot fi doar curatate, in loc sa fie inlocuite. Desi ne-ar placea sa credem ca aceste practici nu mai sunt valabile, mai ales in cazul unor interventii mai serioase in care piesele sunt inlocuite cu alte piese reparate mai vechi, numarul mare de service-uri care opereaza fara niciun fel de autorizatii creste si probabilitatea ca un astfel de service sa recurga la diferite tehnici pentru a se putea sustine.

 

Service-ul auto este obligat sa va monteze piesele

Indiferent de unde ati cumparat piesele pentru lucrarea la masina, service-ul auto este obligat sa va monteze piesele si sa va ofere garantia de montaj. Exista multe cazuri in care vi se spune ca nu beneficiati de garantie daca nu cumparati piesele de la service. Acest lucru nu este adevarat. Exista garantia pe manopera, de la service-ul auto, si garantia piesei, primita din locul de unde ati cumparat piesa cu factura.

 

Nu ezitati sa puneti intrebari

Cum am spus si mai sus, ideal ar fi ca service-ul ales sa va ofere posibilitatea de a urmari modul in care se lucreaza la masina dumneavoastra. De asemenea, puteti pune intrebari pentru a clarifica orice nelamurire privind manopera sau motivul pentru care sunt schimbate piesele si o data ce ati primit piesa veche, sa vi se arate ce anume s-a defectat la ea.

 

Factura este importanta!

Dupa ce s-a efectuat manopera, iar masina reparata este foarte important sa verificati daca datele de pe factura coincid cu ce ati fost anuntat anterior. De asemenea in cazul in care masina dumneavoastra pateste ceva in timpul in care a stat in service, dumneavoastra nu sunteti culpabil, iar factura este dovada ca ati fost intr-adevar clientul service-ului respectiv.

 

Fisa de intrare

Inainte de a incepe lucrarea, trebuie sa inspectati masina impreuna cu un angajat si sa notati eventualele zgarieturi sau alte elemente de ordin estetic. De asemenea este bine sa notati si numarul de kilometri parcursi.

 

Nu sunteti obligat sa suportati lucrari pe care nu le-ati discutat, indiferent cat de importante par

In cazul in care a aparut o problema secundara, neidentificata intial, service-ul nu poate sa o rezolve fara a primi acordul dumneavoastra. Este important sa va documentati si sa puneti cat mai multe intrebari pentru a afla de fapt ce este in neregula si de ce nu a fost identificata de la inceput aceasta problema. Multe defectiuni pot fi provocate si de un cablu deconectat sau rupt, fara sa insemne ca piesa in sine este defecta.

 

In concluzie, nu toate service-urile auto sunt rau intentionate, cel putin nu constient. Este important sa nu tratati mecanicul ca pe cineva rau intentionat, ci doar sa va documentati ca sa puteti lua decizii informate si ca sa puteti avea o conversatie productiva.