10 Semne ca masina noastra a inaintat in varsta

10 Semne ca masina noastra a inaintat in varsta

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2020-02-10 Vizualizari: 2116 Comentarii: 0

   

Sa depasim 200.000 de km cu masina este impresionant si datorita imbunatatirilor din domeniul auto a devenit o realizare deloc imposibila. Odata cu trecerea timpului insa multe dintre componente incep sa se deterioreze si este posibil sa vina momentul inlocuirii masinii. Mai jos gasiti unele dintre cele mai comune probleme care apar odata cu imbatranirea acesteia.

 

Sistemul de esapament

Primul semn al imbatranirii este amplificarea zgomotului produs de acesta. De asemenea este posibila si aparitia ruginii care trebuie tratata mereu cu seriozitate intrucat aceasta este o dovada a slabirii rezistentei la impact a piesei respective. Din fericire sistemul de esapament este proiectat sa reziste in jur de 150.000 km.

 

Bujiile

Oare de cate ori va mai fi necesar sa fie schimbate bujiile pana la schimbarea masinii? Daca sunteti deja la al 4-lea set de bujii poate este momentul de o schimbare. Manualul cu instructiuni contine informatii despre timpul estimat de schimbare al bujiilor, insa in general o data la 50.000 km este bine ca acestea sa fie verificate.

 

Sistemul de suspensii

In cazul in care masina produce un mic cutremur de fiecare data cand trecem peste o groapa sau in care pare ca aceasta se situeaza mai jos decat deobicei este timpul pentru verificarea acestuia. Este indicat sa fie verificate suspensiile la fiecare aliniere a rotilor sau la fiecare 20-30.000 km.

 

Uleiul

Mereu este indicat ca acesta sa fie schimbat la un interval constant si inainte de o calatorie lunga, insa in cazul unei masini mai batrane schimbarea acestuia trebuie sa fie facuta si mai des. Cel mai bine este sa fie verificat uleiul in fiecare luna in cazul unei masini mai vechi pentru a inlatura riscul aparitiei potentialelor scurgeri. In general este bine sa fie verificat uleiul in jur de 10.000 km, insa acest interval variaza in functie de modul in care este condusa masina.

Gasiti aici gama noastra de ulei de motor

 

Furtunurile, cablurile si curelele

Este foarte important sa fie acordata o atentie sporita scurgerilor si a starii curelelor deoarece ruperea sau deconectarea acestora in timpul deplasarii poate avea efecte catastrofale. Se poate verifica ocazional daca acestea au crapaturi, s-au intarit sau chiar sunt pe cale sa se rupa.

 

Umezeala

Mai ales dupa ani de intrat cu incaltarile ude si diferente de temperatura mirosul din interiorul masinii poate deveni inchis si umed. Un miros neplacut este foarte greu de inlaturat si uneori chiar imposibil. De asemenea diferite mirosuri pot indica prezenta unor probleme mult mai grave.

Gasiti aici gama noastra de produse de intretinere

 

Componentele electrice

Nenumaratele ploi si zile cu zapada isi fac simtita prezenta dupa cativa ani determinand aparitia problemelor la nivelul cablurilor si al circuitelor. Sistemele de actionare al geamurilor si stergatoarelor sunt deobicei primele care cedeaza.

Gasiti aici gama noastra de componente electrice

 

Sistemul de franare

Un alt sistem care invariabil se va uza, insa din fericire acesta poate fi schimbat in conditii optime si dupa aproape 100.000 de km. Pe langa sunetul metalic rezultat in urma frecarii placutelor de frana cu discul de frana si mirosul de ars, un alt indiciu al necesitatii schimbarii componentelor sistemului de franare poate fi si vizibil la o prima vedere in urma inspectiei discului de frana. Singurul lucru de care aveti nevoie este o lanterna! Avand in vedere importanta sistemului de franare este indicat sa fie verificate placutele o data la 20.000 km si discul de frana la 40.000 km si la fiecare interschimbare a rotilor.

 

Componentele mecanice 

Desi o componenta OE sau OEM pare ca va fi buna vesnic, de cele mai multe ori nu este asa si vine vremea cand trebuie sa ne luam ramas bun de la acestea. Nu numai din punct de vedere calitativ este indicat sa fie montate pe cat se poate numai piese OE sau OEM, dar si din punct de vedere economic acestea ridicandu-se la nivelul asteptarilor uneori si de doua ori mai mult timp decat variantele cu un pret initial mai scazut.

 

Rugina

Chiar si cel mai mic semn de rugina poate arata o problema mult mai serioasa decat cea aparenta. Zonele din jurul rotilor, usilor, tavanului si portbagajului sunt cele mai comune tinte pentru rugina. In cazul in care rugina este prezenta in mai multe locuri masina trebuie sa fie schimbata deoarece in urma unui accident structurile slabite vor creste considerabil gravitatea acestuia.

 

Desi cu timpul masinile noastre imbatranesc, multe dintre urmele lasate de timp pot insemna mai mult decat simple pete sau zgarieturi, ele devin amintiri. Insa in momentul in care aceste urme devin un potential pericol pentru noi, este timpul sa ne gandim la o schimbare, o reparatie sau un alt mijloc de transport.