10 Sfaturi pentru intretinerea masinii

10 Sfaturi pentru intretinerea masinii

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2020-01-10 Vizualizari: 4520 Comentarii: 0

  

 

1. Manualul de instructiuni

Multi oameni obisnuiesc sa ignore manualul de instructiuni in momentul achizitionarii unui produs, fie ca este vorba despre o masina de spalat sau despre un automobil in toata regula. O diferenta importanta intre manualul de instructiuni al unei masini si alte manuale este ca acesta contine informatii vitale legate de intretinerea masinii. Astfel, veti gasi in acest manual intervalul la care trebuie sa fie schimbate diferite lichide, suspensiile, sistemele de racire si alte componente care difera de la producator la producator. Desi nu este nicio problema aparenta, schimbarea preventiva a diferitelor componente poate rezulta in salvarea unei sume considerabile data pe reparatii. In cazul in care manualul este in alta limba, dupa o scurta cautare pe internet veti gasi unul in limba romana.

 

2. Evitati condusul pe o distanta scurta

In urma combustiei din interiorul motorului se formeaza si apa, care devine vapori si este evacuata. In cazul in care un drum dureaza doar cateva minute (pana in 10-15 minute) motorul nu apuca sa ajunga la potentialul sau si sa se incalzeasca suficient. Prin urmare, vaporii nu apuca sa fie evacuati si pot sa dilueze uleiul sau sa provoace aparitia ruginii. O eventuala solutie ar fi planificarea mai multor drumuri mici intr-o singura zi, astfel economisind si timp.

 

3. Fiabilitate VS Frumusete 

In cazul in care doriti sa pastrati o masina mai multi ani, poate chiar mai mult de un deceniu, este foarte important sa alegeti si in functie de disponibilitatea pieselor de schimb. Chiar daca respectam toti pasii teoretici inevitabil, piesele de schimb tot vor fi necesare, iar in acel moment este bine de stiut ca se gasesc cu usurinta piesele necesare la preturi bune, o masina rara rezultand in piese rare si mai scumpe.

 

4. Condusul prudent nu prelungeste doar viata pasagerilor!

Desi in cazul majoritatii produselor pe care le cumparam apare grija aceea deosebita, cel putin in primele saptamani, in cazul masinilor poate sa fie uneori chiar inversul valabil. Asa cum testam camera unui telefon proaspat cumparat poate sa apara si tentatia de a vedea cum se descurca noua masina pe strazile din Romania, mai ales pentru a vedea cat de repede porneste de la semafor. Accelerarea puternica de pe loc sau pornitul la drum iarna inainte sa se incalzeasca motorul, luarea curbelor cu o viteza ridicata si franarea brusca sunt doar cateva dintre cauzele principale pentru care masinile se uzeaza mai rapid decat dupa o utilizare normala.

 

5. Schimbarea nu vine doar din interior

,,Cadourile" de la prietenii nostri inaripati, insectele, care ni se alatura dupa o excursie pe autrostada si praful omniprezent sunt semne clare ca masina trebuie sa faca o baie, insa problemele reale apar in zonele mai putin accesibile. Depunerile apar mereu, insa sunt cele mai frecvente iarna cand in combinatie cu sarea si cu starea de umezeala continua pot accelera formarea de rugina si astfel trebuie inlaturate constant. Pentru a conserva interiorul masinii este bine ca aceasta sa stea parcata cat mai putin timp direct sub razele soarelui intrucat acestea decoloreaza in timp materialele.

 

6. Cand este vorba de frane, o atitudine preventiva este mereu cea mai buna

Placutele de frana sunt unele dintre cele mai importante piese, de ele depinde nu numai siguranta dumneavoastra ci si a persoanelor din jur. Mai ales daca conduceti intr-un oras, cu multe opriri, placutele de frana ar trebui verificate o data la 20.000 km, iar discurile de frana o data la 40.000 km. De asemenea, uzura poate fi observata si cu ochiul liber, in cazul in care discul de frana este denivelat, sau simtita in momentul apasarii franei, daca apar vibratii. Un lucru important de tinut minte este acela ca in momentul cumpararii unor placute de frana noi trebuie ca ambele de pe o punte sa fie inlocuite adica de pe ambele roti (fata sau spate), iar in momentul schimbarii discului de frana si placutele de frana trebuie schimbate.

 

7. Pe munte nu mergem in pantofi

In primul rand, sa vorbim de numere. Pentru a prelungi viata anvelopelor este bine ca rotile sa fie schimbate intre ele o data la 10.000 km. In cazul in care roata este umflata prea putin viata anvelopelor va fi redusa considerabil si acelasi lucru se va intampla si cu forta de franare. In cazul unei umflari exagerate, acestea pot exploda, ceea ce este cel putin la fel de periculos. Deobicei in manualul cu instructiuni este mentionata si presiunea maxima suportata. Ideal ar fi ca inainte de fiecare drum mai lung sa fie verificata presiunea si nivelul de tocire al rotilor. De asemenea, este bine sa fie verificat anual si unghiul de fuga al masinii.

 

8. Verificati lichidele

Antigelul, lichidul de frana, de transmisie si de servodirectie trebuie sa fie verificate ideal o data la o saptamana, dar in cazul in care nu se poate, macar de doua ori pe luna. Desi unele dintre ele se schimba destul de rar este foarte important sa verificati sa nu existe scurgeri, care pot aparea in orice moment. Cel mai convenabil moment in care puteti verifica este atunci cand vizitati benzinaria pentru a reumple rezervorul. De asemenea si o verificare a culorii acestor lichide este recomandata. Uleiul de motor ar trebui sa fie schimbat o data la 10.000-15.000km, insa acest interval depinde si de calitatea uleiului folosit sau modul in care este condusa masina. Pentru a va bucura de masina dumneavoastra mai mult timp, este bine sa schimbati uleiul in mod regulat si daca tot puneti ulei curat, ar fi indicat sa fie schimbat si filtrul de ulei. Lichidele de servodirectie, de frana si antigelul ar trebui sa fie schimbate o data la doi ani, insa masinile mai noi necesita aceste schimbari la un interval mai mare. Manualul cu instructiuni este cel mai bun prieten al dumneavoastra!

Gaseste aici: ulei de motor, antigel, lichid de frana, de transmisie si de servodirectie

 

9. Iarna nu-i ca vara, iar primavara nu-i ca iarna

Cedarea acumulatorului, inghetarea antigelului, a pieselor exterioare din plastic si stricarea macaralelor geamurilor sunt doar cateva dintre posibilele probleme ce pot aparea iarna. Din fericire acumulatorul poate fi verificat usor la un service, la fel si concentratia antigelului, iar celelalte probleme mai usoare au o rezolvare pe principiul ,,ce nu merge, nu forta". Cu venirea primaverii vine si o noua serie de teste necesare dupa temperatura negativa si umezeala constanta a iernii. Garniturile sunt cele mai susceptibile la uzura si pot provoca scurgeri cu efecte dezastruoase. Verificarea presiunii din anvelope si a unghiului de fuga este un prilej foarte bun sa verificati si starea placutelor de frana. La fel de importanta este si verificarea antigelului, uleiului si lichidului de parbriz.

Gaseste aici acumulatori auto
Gaseste aici lichid de parbriz

 

10. Grija

Nu sunt necesare multe cunostinte de specialitate pentru a avea grija de o masina, insa niste sfaturi, chiar daca pentru unele persoane inseamna doar o reamintire a unor informatii, sunt mereu binevenite. La fel ca in cazul unei persoane apropriate, trebuie sa fim atenti la fiecare semn ca ceva ar putea sa fie in neregula si sa nu amanam excursia la doctor, care desi neplacuta poate de multe ori opri transformarea unei probleme minore in ceva serios.

Urmareste si varianta video a acestui blog aici: