10 sunete periculoase care trebuie investigate imediat

10 sunete periculoase care trebuie investigate imediat

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2019-11-20 Vizualizari: 3438 Comentarii: 0

   

 

Cu totii ne bucuram de sunetul motorului cand pornim masina, vibratia pe care o simtim cand pornim la drum si sunetul rotilor pe asfaltul autostrazii intr-o excursie la munte sau la mare. La ce sa ne asteptam insa cand masina noastra incepe sa ,,bata si sa troncane"?

 

1. O bataie sau un huruit

Daca in momentul in care mergeti cu peste 50-60 km/h auziti aceste sunete este o probabilitate destul de mare ca sursa sa fie o articulatie de viteza constanta uzata, iar in cazul aparitiei sunetelor in momentul virarii la viteza redusa este posibil sa fie un rulment slabit al rotii. In ambele cazuri o vizita la un service este recomandata deoarece nerezolvate, aceste defectiuni pot duce la probleme mai serioase.

 

2. Un sunet de frecare metalic

Daca sunetul vine dinspre motor sursele pot fi numeroase. Poate sa fie chiar motorul, alternatorul, compresatorul sau alte defectiuni de origine mecanica. Daca sunetul apare doar in momentul franarii verificati placutele de frana pentru semne de uzura, iar in cazul in care apare in momentul virajelor, rulmentii rotilor trebuie de asemenea sa fie verificati. Uneori, poate sa fie un semn si de uzura al ambreiajului in cazul in care sunetul apare in momentul schimbarii treptelor de viteza. Sunete neobisnuite in momentul schimbarii treptelor de viteza pot semnifica si un nivel prea scazut de lichid de transmisie. Atentie insa la tipul de lichid de transmisie necesar, acesta poate fi si pentru o cutie de viteze manuala si pentru una automata.

 

3. Un ticait puternic in momentul condusului

Uneori se poate auzi un ticait usor din cauza diferitelor componente electrice, insa in momentul in care ticaitul este inlocuit de un sunet mai puternic motorul poate fi lubrifiat prea putin. Aceasta problema se rezolva usor prin ajustarea nivelului de ulei de motor

 

4. Un sunet ascutit sau un scartait puternic

Deobicei acest sunet indica probleme la cureaua ventilatorului sau la cureaua de transmisie si implicit la aerul conditionat, sistemul de servodirectie sau pompa de apa. Curelele pot fi schimbate foarte usor la un mecanic, insa in cazul in care acestea sunt uzate sau se rup consecintele pot fi catastrofale intrucat ele actioneaza asupra multor piese interconectate.

 

5. Un suierat sau un fluierat usor

Aceste sunete nu ar trebui sa vina niciodata de sub capota unei masini si nu ar trebui sa fie ignorate in speranta ca vor trece de la sine. Sunt multe furtunuri cu roluri variate intr-o masina, de la transportul de lichid hidraulic si aer pana la sprijinirea verificarii compozitiei combustibilului. Din pacate majoritatea sunt facute din cauciuc si inevitabil se vor uza, aparand fisuri sau desprinzandu-se partial de la locul de legatura. Avand in vedere presiunea din aceste furtunuri in momentul aparitiei unei fisuri continutul acestora va iesi cu o viteza foarte mare, producand astfel sunetul bine cunoscut.

 

6. O mica explozie

Cunoscuta si ca un ,,rateu de motor" aceasta apare in cele mai multe cazuri in momentul in care amestecul de aer si combustibil nu este corespunzator, motorul primind mai mult combustibil decat este necesar din cauza unui filtru de aer infundat sau murdar sau din cauza unor bujii defecte. In general o consecinta este absenta combustiei intr-un cilindru si implicit pierderea unei cantitati considerabile de putere, consecinta care poate aparea si in cazul unei probleme cu bobina de inductie sau cu o bujie defecta. Un injector stricat sau probleme cu convertorul catalitic pot fi de asemenea cauze posibile.

 

7. Un sfarait usor dupa oprirea masinii

Deobicei acest sunet apare in momentul opririi motorului, in cazul in care exista o scurgere. Cele mai probabile surse sunt lichidul de racire sau uleiul de motor. Acestea se scurg si in momentul atingerii unei piese incalzite se evapora, producand acel sunet bine cunoscut in bucatarie. De asemenea si supraincalzirea motorului poate produce acelasi sunet.

 

8. Pocnituri in timpul condusului

Desi folosirea unui combustibil cu o cifra octanica mai mare decat este specificata in manualul de instructiuni pentru a imbunatati perfomanta motorului este un mit, folosirea unui combustibil inferior are implicatii reale deoarece acesta nu se ridica la puterea motorului. Manualul de instructiuni trebuie sa fie mereu consultat in privinta uleiului, a combustibilului si a presiunii rotilor.

 

9. Un zornait in momentul trecerii peste gropi

Pivotii sunt piese metalice cu portiuni din cauciuc care au rolul de a pastra mobilitatea rotilor si de a absoarbe socurile. Se strica insa relativ repede datorita gropilor si imperfectiunilor drumurilor si primul semn este acest sunet cauzat de tocirea partii din cauciuc care are ca rezultat contactul zgomotos al partilor metalice.

 

10. Sunete produse de evacuare

Aceste sunete apar mai ales in momentul accelerarii si indica deobicei o scurgere la nivelul sistemului de evacuare. Tevile ruginite si toba de esapament sunt cele mai probabile sa sufere de scurgeri de gaz. Intrucat monoxidul de carbon nu are miros si nu este vizibil o astfel de scurgere poate fi fatala deoarece contactul cu acest gaz timp de doar un minut poate provoca ameteli puternice care afecteaza capacitatea de a conduce, iar contactul pentru cateva minute este fatal.

 

In cazul unui sunet sau miros neobisnuit este intotdeauna indicat sa vizitati un mecanic, deoarece sursa nu este mereu evidenta, iar pretul unei reparatii este cu atat mai mic, cu cat problema este rezolvata mai repede.

Oricare ar fi piesa defecta, puteti fi siguri ca o gasiti in oferta noastra. Asadar, in caz de nevoie, va asteptam cu o varietate larga de produse calitative la preturi avantajoase!