Cum sa detectam rapid problemele franelor

Cum sa detectam rapid problemele franelor

Scris de: Autokarma Publicat in: Sfaturi Auto Data publicarii: 2020-02-19 Vizualizari: 2103 Comentarii: 0

      

Cele mai importante calitati ale unei masini tin de modul in care se deplaseaza si mai ales, in care se opreste. Oprirea intr-un timp optim este cea mai importanta masura de siguranta, iar ingrijirea sistemului de franare trebuie mereu sa fie in varful prioritatilor.

 

Astfel, trebuie sa invatam sa citim placutele. In cazul in care apare o denivelare pe marginea discului de frana, acesta este prea vechi in timp ce placutele sunt noi. De asemenea, orice corp strain de pe placute genereaza zgomote si scade randamentul franarii.

Furtunul de frana trebuie sa fie verificat de fiecare data cand autovehiculul este ridicat pe platforma. Din cauza eventualelor fisuri este posibila absorbtia apei, care duce la coroziune interna sau ,,intarirea" franelor. In cazul in care furtunul este avariat si nu se observa acest lucru, etrierul, sistemul ABS si alte componente hidraulice de asemenea pot sa se avarieze.

In cazul in care piciorul actioneaza in permanenta usor asupra pedalei de frana, pistoanele sunt intepenite sau bolturile de ghidare sunt murdare sau ruginite, franele se vor freca intre ele prea mult si este din nou pierdut randamentul franarii.

Suporturile trebuie sa fie si ele verificate pentru a ne asigura ca nu sunt murdare sau ruginite, pentru a evita supraincalzirea franelor, zgomotul de frecare al rotilor si scartaiturile la franare. Este indicat sa fie verificate si suruburile, arcurile si cablurile de avertizare.

Daca butucii prezinta denivelari sau nu sunt curati discurile de frana se deformeaza, franele se freaca excesiv si discul de frana este solicitat unilateral. Astfel, apare o distributie neuniforma a temperaturii care va dauna sistemului de franare si va aparea o bataie usoara in timpul mersului si al actionarii franei.

Excesul de zel este deobicei daunator, iar cazul franelor nu este o exceptie. Gradul de uzura al placutei de frana se poate agrava foarte rapid in cazul in care arcurile si frana sunt unse prea mult.

 

Discurile de frana trebuie sa fie analizate constant pentru a ne asigura ca nu exista fisuri. De asemenea, in cazul in care acestea sunt albastre trebuie sa tragem un semnal de alarma. Schimbarea culorii discurilor poate fi cauzata de functionarea mecanica greoaie a placutelor de frana sau a pistoanelor, corodarea sau murdarirea ghidajelor si sprijinirea constanta a piciorului pe frana. In cazul in care discul de frana este ruginit si masina nu este folosita doar pentru drumuri scurte, este posibil sa fie o problema cu pistoanele, care sunt blocate in etrier, cu regulatorul fortei de franare sau cu ghidajele.