Vom cumpara functii la masina ca aplicatiile de telefon

Vom cumpara functii la masina ca aplicatiile de telefon

Scris de: Autokarma Publicat in: Stiri Auto Data publicarii: 2021-12-09 Vizualizari: 869 Comentarii: 0


Christian von Albrichsfeld, seful grupului Continental in Romania, are in subordine cinci devizii, sapte unitati de productie si patru centre de inginerie in Timisoara, Sibiu, Carei, Nadab, Brasov si Iasi. Pana in 2021, compania germana a investit in Romania doua miliarde de euro, la finalul anului trecut, avand 20.100 de angajati, valoare care o plasa printre cei mai mari angajatori din domeniul privat.

Continental planuieste sa continue investitiile de peste 150 milioane de euro din anii precedenti in operatiunile sale din Romania. Tinta lor este sa  pastreze media de 1000 de noi salariati din fiecare an, insa si structura acestora se va schimba odata ce industria auto se schimba. Din cauza crizei semiconductorilor si a cresterii pretului materiilor prime, electrificarea aduce o revolutie pentru domeniul productiei de componente auto. Furnizorii se indreapta tot mai mult in a deveni si furnizori de software.

„Acum un automobil nou are mult mai mult software. Aceasta este cea mai mare tendinta. Circa 70% din valoarea unei masini de astazi vine din componente electronice care vin alaturi de software. Intr-o masina sunt circa 100 de componente care au cate un controller. Daca comparam masinile cu un laptop sau un telefon vedem ca si daca schimbam aparatul respectiv putem pastra in cel nou aplicatiile dorite si contactele din agenda. Asta inseamna in viziunea noastra „software defined”. Asta este directia in care merg lucrurile in zilele noastre. Astazi, daca achizitionati o masina, de multe ori navigatia este mai veche decat telefonul inteligent pe care il detineti. Ce vreau sa spun este ca structura masinii se schimba total. Ea trebuie privita din perspectiva unui utilizator care vrea sa aiba la dispozitie niste functionalitati. 
In viitor se vor putea cumpara noi functii pentru automobile precum la un laptop sau la un smartphone unde avem aplicatii. Cand cumperi o aplicatie noua nu cumperi un telefon nou. Totul se schimba extrem de rapid. Dupa ce 100 de ani am produs masini pentru a simplifica mobilitatea, acum mergem spre digitalizare si sustenabilitate. In plus, si cel mai greu, este sa aplici strategia pe asa-numitul „value chain”, adica schimbarea sa fie facuta de toti furnizorii nostri.”, explica Christian von Albrichsfeld.

In vara acestui an, Continental a luat decizia de a inchide fabrica din Nadab mutand intreaga activitate la unitatea de productie din Carei. 
Mutarea este argumentata prin faptul ca volumele pentru sistemele de inductie a aerului si sistemele de racire si incalzire au scazut constant din cauza schimbarii industriei auto catre vehicule electrice, iar compania vrea acum sa isi intareasca pozitia din sectorul de productie a furtunurilor auto. Fabrica din Carei va deveni zona principala a operatiunilor de cauciuc si asamblare, conform Profit.ro.

„Noi am luat decizia de a inchide la Arad si a muta la Carei in conditiile in care la nivel global exista o supraproductie de curele si nu are legatura cu planurile Continental in Romania. Noi vrem sa continuam trendul de crestere. Pe de alta parte, cand vorbim de industria auto si electrificare, o crestere de la combustia interna la cea electrica inseamna renuntarea la componente mecanice, la transmisie, la tevi, furtunuri si curele. O masina electrica nu are atat de multe componente, tot ce inseamna mecanica, racire nu mai este necesar. Va exista o transformare intr-o alta directie. Un motor electric este mai usor de facut.“, a explicat Christian von Albrichsfeld.

Cu toate acestea, compania are in plan sa continue recrutarile pentru tara noastra, chiar daca piata mondiala pentru masini este afectata grav fata de anul trecut, marcat de pandemie.

„In ultima perioada am angajat anual circa 1.000 de oameni si lucrurile cred ca vor ramane in aceasta directie. Acum a aparut aceasta criza care schimba lucrurile foarte mult pentru ca piata mondiala pentru masini este afectata grav. Nu cred ca piata auto mondiala merge mai bine anul acesta decat in cel trecut, marcat de pandemie. In cel mai bun an, la nivel mondial se produceau circa 90 de milioane de masini. Acum suntem la doar vreo 70 de milioane. E limpede ca daca ai o piata cu 20% mai mica nu ai cum sa atingi aceleasi venituri. In privinta Romaniei este insa foarte clar ca ne dorim sa crestem si mai mult.“, explica directorul de tara.

Intr-o lume in care aproape orice dispozitiv functioneaza cu ajutorul semiconductorilor (sau cipuri), pandemia COVID-19 a venit sa dea startul unei crize neasteptate a disponibilitatii multora dintre acestea la raft, online si in vitrine. Astfel, si Continental este afectat de acest aspect.

„2020 a fost un an in care am transformat provocarile determinate de schimbarile din industrie si societate in oportunitati prin intarirea eficientei, performantei si inovarii, a diversificarii gamei de produse si tehnologii. Astfel, am avansat considerabil in adoptarea modului de lucru de tip agil si digital, pe care ni l-am asumat la nivelul intregii companii. 2021 este un an in care continuam sa vedem oportunitatile ce apar si sa crestem afacerea. Este o criza care afecteaza mai multe domenii, nu doar cel auto. Si telefoanele mobile sau laptop-urile, de exemplu, sunt in aceeasi situatie. Asa cum ati aflat, unii spun ca pentru un cadou de Craciun e mai bine sa-l cumperi mult mai devreme decat in decembrie pentru ca e posibil sa nu primesti la timp produsul dorit. Revenind la industria auto, fiecare companie isi adapteaza planul de afaceri aproape zilnic in functie de componentele de care poate face rost. De exemplu, chiar daca tu reusesti sa faci rost de semiconductori si te apuci sa produci pentru un client conform contractului, acesta te suna si iti spune ca nu are nevoie de ce ii trimiti tu pentru ca ii lipsesc alte componente si nu poate produce masina. Vreau sa spun ca trebuie sa ne adaptam zilnic conform unui plan industrial care depinde de ceea ce primesti de la furnizor si de ceea ce are nevoie clientul tau.“ argumenteaza Christian von Albrichsfeld.