102 ani de BMW

102 ani de BMW

Scris de: Autokarma Publicat in: Stiri Auto Data publicarii: 2018-03-13 Vizualizari: 3651 Comentarii: 1
 

La inceputul secolului XX, Germania a fost la razboi si a pierdut, iar in urma tratatului de la sfarsitul Primului Razboi Mondial, aceasta nu a mai avut voie sa fabrice motoare de avioane. Pentru Bayerische Motoren Werke (BMW), acest lucru a fost o problema. Asadar, micul producator de motoare de avioane a inceput sa fabrice echipament agricol, aparate casnice si piese feroviare pana cand, in 1928, a diversificat. Atunci, BMW a cumparat o mica fabrica de masini din Eisenach, Germania, intrand astfel in industria automobilelor.

Nu este usor sa tii in viata o companie de masini, si asta pentru atata timp. De multe ori, BMW chiar a fost aproape de sfarsit, avand de a face cu nesigurante financiare si razboaie, insa a razbit si a supravietuit. Comemoram 102 ani de BMW prin 6 modele interesante din istoria sa.


BMW 303 (1933-34)

BMW 303 (1933-34)

BMW 303 a fost prima masina cu grila dubla, faimoasa in lumea auto. Deasemenea, BMW 303 a fost primul BMW cu 6 cilindri in linie (M78), un motor de 1,2 litri si 30 CP. Acesta atingea o viteza maxima de 90 km/h si era considerat de revistele de specialitate ca fiind prima masina "adevarata" experientei de condus.


BMW 700 (1959-65)

BMW 700 (1959-65)

Dintre toate masinile despre care se spune ca au fost cele care au salvat compania, putine ar putea sa fie mai ciudate decat modelul BMW 700. O masinuta cu consum mic, cu motor de motocicleta in spate, fara grila dubla in fata si o rama de otel la mijloc. BMW a vandut 200.000 de modele 700 in sase ani, salvand firma de la colaps. Deasemenea, masina s-a descurcat de minune pe pista de curse, castigand la Monza, Hockenheim si Nürburgring.


BMW 2002 (1966-77)

BMW 2002 (1966-77)

Modelul BMW 2002 a generat o clasa cu totul noua de masini - performanta la dimensiuni mici. Fara 2002, probabil ca nu ar mai fi existat astazi automobilele cu spate taiat sau berline rapide, precum Seria 3. Cu un motor de 2000 cm3, 108 CP si viteza maxima de 178 km/h, BMW 2002 a devenit instantaneu un succes, castigand si Campionatul European de Turisme.


BMW Turbo Concept (1972)

BMW Turbo Concept (1972)

Pentru Jocurile Olimpice din 1972 de la Munich, BMW a impresionat cu un concept futuristic. BMW Turbo Concept 1972 a atras toate privirile cu forma ei ascutita tip nava spatiala, culoarea rosu-portocaliu si usile de tip "aripi de pescarus" (Gullwing) ca la contemporanul Mercedes-Benz SLS. Pe langa sistemele electronice performante la vremea respectiva (diagnostic de bord, senzori avertizare), masina dispunea si de masuri de siguranta de nivel de top ca urmare a atentiei sporite pe segmentul acesta in acea perioada.


BMW Nazca Concept (1991-1993)

BMW Nazca Concept (1991-1993)

Masina asta a avut loc de vaza in jocul Need for Speed II, uimind atat pe cei care o vedeau in realitate, cat si pe cei din lumea virtuala. Prima varianta BMW Nazca Concept a fost cu motor V12 de 5 litri imprumutat de la Seria 8, dezvoltand 300 CP, apoi BMW Nazca C2 coupe din 1992 se rula cu 350 CP, iar pana in 1993, BMW Nazca C2 Spider ajungea la 380 CP de la maritul V12 de 5,7 litri. Masina putea sa atinga 100 km/h in 3,6 secunde cu o viteza maxima de peste 300 km/h, iar toata caroseria era din fibra de carbon.


BMW i8 (2014-2018)

BMW i8 (2014-2018)

Putine persoane nu stiu de celebrul BMW i8, masina cu care nu poti ramane anonim. Designul de super-masina este alimentat pe model hibrid, dezvoltand 362 CP cu motorul electric si propulsorul cu ardere interna turboalimentat cu trei cilindri de 1,5 litri. Doua motoare nu sunt de ajuns, avand un al treilea motor, electric, care recupereaza energia cinetica a franarii, livrand-o la accelerare. Per total, BMW i8 este o masina scoasa din filme care ne face placere atat sa o vedem, cat si sa o conducem.