Guvernul Germaniei refuza sa renunte la masinile cu motoare clasice. Insista sa dezvolte combustibili sintetici.

Guvernul Germaniei refuza sa renunte la masinile cu motoare clasice. Insista sa dezvolte combustibili sintetici.

Scris de: Autokarma Publicat in: Stiri Auto Data publicarii: 2021-11-18 Vizualizari: 696 Comentarii: 0


Germania a refuzat sa se alature mai multor tari în semnarea unei declaratii de accelerare a trecerii la masini si camionete cu emisii zero, problema discutata în cadrul Conferintei ONU. Mai mult, Berlinul semnaleaza intentia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse, conform Mediafax. De asemenea, nici China si Statele Unite ale Americii nu au semnat declaratia.

Cel putin 24 de tari si 8 producatori auto se vor alatura initiativei care vizeaza actiuni ca pana în anul 2035 sa fie fabricate doar vehicule electrice fara emisii poluante pe majoritatea pietelor auto, iar pana în anul 2040 sa se extinda în întreaga lume. Initiativa a fost elaborata la Glasgow, cu ocazia  summit-ului climatic (COP26).

Ministrul mediului al Germaniei nu considera ca masinile alimentate cu combustibil electric reprezinta în acest moment o optiune viabila în ceea ce priveste disponibilitatea si eficienta.

Miercuri, 10 noiembrie ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer a declarat faptul ca "Germania nu va semna acum o astfel de initiativa care vizeaza stoparea productiei masinilor cu motoare cu ardere interna". Tot acesta le-a spus jurnalistilor faptul ca, tehnologia motoarelor cu arderne interna va fi necesara în viitor. "Vrem sa continuam dezvoltarea motoarelor cu ardere interna, sa devina neuntre din punct de vedere climatic, însa cu combustibili sintetici si sa pastram avantajele tehnlogiei".

Ce alternativa propune Germania ?

Pe de alta parte, Andreas Scheuer argumenteaza spunand ca: "Tehnologia motoarelor cu ardere interna pe baza de combustibili fosili va fi abandonata în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere interna va continua. Noi vrem sa atingem neutralitatea climatica prin combustibili sintetici si sa dobandim un avantaj tehnologic".

Astfel, întelegem ca în afara de investitiile în vehicule cu propulsii hibride si electrice, Germania vrea sa nu renunte la dezvoltarea motoarelor clasice, însa acestea sa utilizeze doar combustibili sintetici cu emisii poluante cat mai reduse, un exemplu îl reprezinta benzina sintetica ori gazul natural comprimat sau biometan.

Ce companii auto se alatura initiativei?

Companiile auto care au spus ca se alatura initiativei de la Glasgow privind fixarea unui termen de renuntare la motoarele cu ardere interna sunt: Volvo, BYD, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover, o unitate a companiei Tata Motors, Ford si General Motors.

Cu toate acestea, principalii giganti producatori auto la nivel mondial, nu se vor alatura precum: Volkswagen si Toyota. CEO-ul VW, Herbert Diess, a spus ca nu exista nicio îndoiala ca piata auto va trece la mobilitate electrica. Dar el a adaugat ca renuntarea completa a moatoarelor clasice pana în anul 2030 nu este posibila pentru industria auto, mentionand ca cererea enorma de baterii ar fi cea mai mare constrangere, inclusiv nevoia de a deschide noi mine pentru materiile prime necesare. "De aceea, cred ca obiectivele Uniunii Europene sunt extrem de ambitioase. Nu cred ca putem accelera acest lucru".

Aparent nu se vor alatura nici Honda, nici Stellantis sau Nissan, Hyundai ori BMW, conform publicatiei Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Surse: Digi24, Media Fax, Frankfurter Allgemeine Zeitung