Bolidul Mercedes care a creat multe controverse legate de design

Bolidul Mercedes care a creat multe controverse legate de design

Scris de: Autokarma Publicat in: Stiri Auto Data publicarii: 2022-01-13 Vizualizari: 938 Comentarii: 0


In trecut, inginerii se ocupau prima data de proiect si dupa era dat designerilor. Acum, tinde ca procesul sa fie invers. Oare acest Mercedes a revenit la conceptele de la inceputurile marcii?
Vision EQXX nu seamana cu niciun alt Mercedes de pana acum. Farurile sunt unite printr-o banda LED iar deasupra, vedem sigla pusa exact ca pe AMG Project One. Sa fie aceasta o noua directie de design pe care o vom vedea pe toate modelele? Este o posibilitate. Din spate, pare o combinatie dintre un Aston Martin DB5 si un Mclaren Speedtail. Dar, ca dimensiuni nu se compara cu niciuna dintre ele, nici macar cu EQS sau cu EQE ce va iesi anul acesta. Din lateral se pot vedea jantele aerodinamice de magneziu si manerele pe care le vedem deja pe aproape orice masina electrica.
Proiectul a trecut prin mainile inginerilor care au dezvoltat AMG Project One, hypercar-ul cu motor de formula 1. Bateria este de 100 kWh si este cu 30% mai usoara fata de ce vedem pe EQS, avand doar in jur de 500 kg. S-a obtinut acest rezultat cu ajutorul unui silicon care ajuta ca bateriile sa stocheze mai multa energie. In felul acesta este nevoie si de mai putine baterii. Pe langa asta, reducerea in greutate vine si datorita faptului ca modulul de baterii ocupa un spatiu de 2 ori mai mic, fata de cel pe care-l ocupa modulul de pe EQS. Astfel, sunt sanse ca urmatoarea generatie de masini electrice Mercedes, adica ce va iesi dupa EQE-ul de anul acesta, sa fie eficiente cum sunt bateriile celor de la Tesla. Pe langa asta, nu doar bateria este eficienta, dar se incarca si foarte repede, fiindca opereaza la 900 volti. Daca se va produce o statie de incarcare si mai puternica fata de ce exista acum pe piata, sunt sanse sa vedem viteze de 300 KW.

Competitia pentru titlul "Compania care reuseste sa aiba cel mai mic timp de incarcare"

Acest lucru poate deveni irelevant, daca vor aparea din ce in ce mai multe statii de incarcare rapide si ultra rapide. Va fi mult mai important cat de eficient va ajunge managementul energiei, incat sa fii nevoie sa te duci cat mai rar pe la statii. Eficienta nu se leaga doar de managementul energiei ci si de aerodinamica. Degeaba ai cel mai eficient motor daca este pus intr-o cutie pe 4 roti, precum este G Class.

Ce dotari sunt implementante pe masina?

Vision EQXX vine cu dotarile clasice precum, grile care se deschid doar atunci cand este nevoie, jante aerodinamice. Cel mai interesant element este diffuser-ul care sta in majoritatea timpului inchis, iar la viteze mari se extinde incat sa reduca forta de ridicare, si astfel obtine un cosnum bun si la viteze mari. De asemenea, daca faci accident cu o masina care te loveste din spate, diffuser-ul se retrage automat.

Ce materiale au reciclat pentru interior?

Chiar daca este relativ o masina mica, greutatea ei este comparabila cu cea a Tesla Model 3, 1750 kg. Dar, in stitlul Mercedes nu se putea sa nu aibe macar putina atenuare fonica, totusi nu este una oarecare. Este fabricata din coji de banane, oase de gaina si alte materiale reciclate. Inca un element interesant il reprezinta spuma pentru scaune care este din ciuperci, iar materialele de pe usi sunt din sticle de plastic. Pe langa asta, echipa de Formula 1 Mercedes AMG Petronas, a dat si ea o mana de ajutor pentru crearea carcasei din fibra de carbon, pentru bateria masinii. O alta inginerie o gasim la discurile de frana, care nu sunt din otel ci din aluminiu. Au si o pelicula peste discuri care reduce praful produs de frana cu pana la 90%.

Performante sportive

La cat de interesant arata noul EQXX, creeaza senzatia ca o sa faca noi recorduri pe circuite, insa nu este cazul. Pentru ca nu vor sa strice eficienta sub nicio forma, are doar un singur motor de 204 CP, incat sa nu te provoace sa calci acceleratia mai mult decat este nevoie.

Surse: Autocar Uk si Automotive News