Salonul Auto Frankfurt 2019

Salonul Auto Frankfurt 2019

Scris de: Autokarma Publicat in: Data publicarii: 2019-09-17 Vizualizari: 1359 Comentarii: 0
 

 

Expozitia Internationala de Autovehicule din Germania este cea mai mare din lume si inca din 1897 prezinta concepte aduse din viitor, vehicule clasice si iubite de entuziasti si variante modernizate ale modelelor deja cunoscute. Prima editie a fost tinuta in Berlin, in 1897, cu doar 8 vehicule prezentate.  Odata cu acceptarea automobilelor a crescut si succesul expozitiei, in 1921 fiind prezente 90 de vehicule. In 1939 a fost inregistrat un numar record de oameni, peste 800.000 si a fost introdus celebrul Volkswagen Beetle. Din 1951 aceasta se tine in Frankfurt anual, in anii impari accentul fiind pus pe masinile de pasageri, iar in anii pari, pe cele comerciale. 

In acest an s-a pus un mare accent pe variantele electrice si pe un confort interior iesit din comun. Noi vom prezenta unele dintre cele mai noi masini, atat cele aproape de a fi produse in masa, cat si cele din stadiul de masini concept, insa cat de fiabile sunt intr-adevar acestea va lasam pe voi sa decideti.

 

Volkswagen ID.3

 

Salonul Auto Frankfurt 2019 - Volkswagen ID.3

 

Volkswagen ID.3 este prima masina electrica de la Volkswagen care a fost construita de la 0 cu acest aspect in minte si cu un pret mai scazut (aproximativ 30.000 euro), cel putin pentru varianta de baza, care prezinta o baterie de 45kWh si poate parcurge distante de 300 km fara a fi incarcata. Vor mai fi doua variante, de 420 si 550 de kilometri cu baterii de 58, respectiv 77 kWh, insa pentru acestea momentan nu a fost mentionat pretul.

Desi seamana foarte mult cu VW Golf ca dimensiune, acesta are un interior mult mai spatios. Spatiul in plus este posibil datorita inlaturarii motorului cu combustie interna, plasarea motorului electric in spate si plasarea bateriilor in ,,podeaua” masinii. Fiind la curent cu moda eliminarii butoanelor fizice, majoritatea comenzilor vor fi tactile, iar butoanele fizice vor activa doar geamurile si avariile. Alte dotari moderne sunt realitatea augmentata, comenzi vocale, sistem de incarcare wireless pentru telefoane, franare automata in caz de urgenta si asistent de pastrare a benzii. In concluzie, VW ID.3 este la fel de compact ca un Golf, are spatiul interior al unui Passat si perfomanta unui Golf GTI, conform Ralf Brandstatter, COO al masinilor pentru pasageri de la Volkswagen.

 

Porsche Taycan

 

Salonul Auto Frankfurt 2019 - Porsche Taycan

 

Un rival pe masura pentru masinile Tesla, Porsche Taycan poate ajunge la 100km/h in doar 2.8 secunde si va rezista aproximativ 400 km fara a fi incarcata. Se estimeaza ca va depasi toate performantele ,,rivalilor electrici”, o parte din aceasta perfomanta fiind atribuita folosirii unui motor permanent sincron. Acesta a intrecut deja recordul pentru pista Nurburgring la categoria masinilor electrice cu patru usi, realizand un timp de 7 minute si 42 de secunde.

Taycan este prima masina care foloseste un sistem electric de 800 de volti, capabil sa se incarce de la 5% la 80% in 20 de minute, insa statii capabile de aceasta perfomanta sunt putine. Pretul incepe de la aproximativ 100.000 de euro, insa in urmatoarele luni se presupune ca vor iesi modele mai putin costisitoare.

 

Mercedes-Benz ESV 2019

 

Salonul Auto Frankfurt 2019 - Mercedes-Benz ESV

 

Bazat pe un model GLE, Mercedes-Benz ESV (Vehicul de experimentare a sigurantei), precum toate variantele ESV din 1970 pana in prezent, este un concept menit sa arate directia pe care Mercedes-Benz planuieste sa mearga in viitor privind siguranta si inovatia.

Una dintre aceste masuri de siguranta va fi un sistem prin care centura de siguranta se va strange usor in cazul intrarii intr-o curba cu o viteza prea mare. De asemenea si copiii beneficiaza de anumite functii, precum strangerea automata a centurii de siguranta in cazul unui impact si eliberarea elementelor de protectie in jurul scaunului copilului precum si un sistem de monitorizare a semnelor vitale ale sale. O alta functie mult asteptata in viata de oras este detectarea unui potential impact din spate si miscarea automata a masinii in fata, in cazul in care este spatiu desigur.

 

Lamborghini Sian

 

Salonul Auto Frankfurt 2019 - Lamborghini Sian

 

Primul hibrid de la Lamborghini a combinat platforma si motorul de la Aventador cu un motor electric de 48 de volti care ii adauga 34 cai putere, reusind astfel sa produca cea mai puternica masina Lamborghini. Vor fi produse doar 63 de unitati, onorand anul in care a fost fondata de catre Ferruccio Lamborghini, toate fiind deja vandute.

Motorul electric este plasat intre motor si transmisie si este alimentat de supercapacitoare, care sunt de trei ori mai puternice decat o baterie conventionala, dupa spusele celor de la Lamborghini. De asemenea, acesta va oferi un impuls electric pentru a imbunatati perfomanta vehiculului, fara a il alimenta complet. Cele mai sesizabile interventii ale motorului electric vor fi la pornire si in timpul schimbarii vitezelor, in ambele cazuri acesta avand rolul de a usura si fluidiza procesul. Datorita functionarii in tandem a celor doua motoare, Sian va atinge 100 km/h sub 3 secunde.

 

Audi AI:Trail

 

Salonul Auto Frankfurt 2019 - Audi AI:Trail

 

Al 4-lea membru al familiei masinilor concept de la Audi, alaturi de Aicon, PB18 si AI:ME. AI:Trail este o masina off-road cu functiile autonome ale masiniilor de oras ale viitorului si probabil cel mai futurist exponat de la Frankfurt Motor Show 2019.

Cu roti de 85 de centimetri acesta ar trebui sa treaca prin apa adanca de jumatate de metru fara nicio problema. Datorita materialelor folosite, AI:TRAIL este mai usor decat majoritatea masinilor din aceasta lista. In ciuda bateriei conventionale folosita si a celor patru motoare electrice cantareste doar 1.750 kg. Pe un drum obisnuit bateria ar trebui sa reziste 400-500km, iar pe un drum off-road in jur de 250km. Pe drumurile publice, ar trebui sa fie capabila de condus autonom de nivel 4. De asemenea, deoarece farurile conventionale sunt ,,invechite” AI:TRAIL foloseste drone pe post de faruri.

 

Putem fi impresionati sau chiar putin speriati de progresul incredibil al tehnologiei din ultimii ani, iar aceasta editie doar subliniaza aproprierea viitorului intr-o viteza mai rapida decat ne asteptam. Din pacate insa in acest an accentul pare ca a fost pus mai mult pe tehnologie si perfomante spectaculoase care pot fi demonstrate in putine locuri si nu pe inovatii din punct de vedere al aspectului. Putem doar spera sa se revina la pasiunea de a crea ceva estetic si nou si nu doar bifarea functiilor pe o lista.